FANDOM

MondriFacio
Avatar S2
Avatar MondriegoFacia
Data i miejsce urodzenia 19 kwietnia 2002, Warszawa
Prezes PŚW od: 20 stycznia 2015
Członek ZP od: 27 grudnia 2014
Członek ZP do: 20 stycznia 2015

MondriFacio Edytuj

MondriFacio (ur. 19 kwietnia 2002 w Tajpazie ) - polski polityk, z wykształcenia fizyk[1]. Od 20 stycznia 2015 roku prezes PŚW.

Przed przewodniczeniem Partii Świt Wolności, był członkiem partii ZP. Poseł na Sejm XI kadencji z ramienia PŚW.

Życiorys Edytuj

Młodość i wykształcenie Edytuj

Urodził się w rodzinie inteligenckiej w Tajpazie. Jego dziadek (z wykształcenia inżynier) był Żydem, który przeżył getto warszawskie[2]. W dzieciństwie należał do harcerstwa. Był uczniem gimnazjum i liceum im. Stefana Batorego w Warszawie, skąd powędrował do UW na wydział fizyki. W wolnym czasie studiował książki polityczne i o ekonomii i obserwując obecną sytuację w państwie zadecydował o tym, że sam stanie się politykiem.

Działalność publiczna przed grudniem 2014 Edytuj

Pod koniec grudnia MondriFacio wstąpił do partii Zmieniamy Polskę, lecz przed wstąpieniem do ów partii obserwował działalność rządu. Na samym początku wyśmiewał go i Republikę Zapytaj, uznając ją za dziwną zabawę, ale potem sam się zreflektował, wstępując do ZP prowadzonego przez Kamila Bednarskiego. Przez wcześniejsze występki popadł w długi konflikt z władzami RZ.

Działalność publiczna w Republice Zapytaj Edytuj

Obecny prezes PŚW otwarcie później przyznawał, że RZ zaczęła go interesować. 27 grudnia 2014 roku wstąpił do ZP, a od 6 stycznia następnego roku aktywnie udzielał się na forum partii. 8 stycznia odbyła się wewnętrzna debata nad programem partii, na której MondriegoFacia nie było. Następnego dnia, to jest 9 stycznia, miał przed sobą ustalony na wcześniejszym konwencie program, który wywołał w nim użycie takich słów jak "co to ma być?" i "to najgorszy program na świecie". Od razu zaczął wskazywać błędy w programie i usiłował się go poprawić. 13 stycznia usłyszał definitywne odrzucenie jego pomysłów, ale nie poddawał się. 16 stycznia 2015 jego członkostwo w ZP zmierzało do upadku. W międzyczasie w pytaniu dotyczącym nowego programu ZP przedstawił pierwszą wersję programu jego przyszłej partii - Wolności ponad Wszystko (obecnie Partii Świt Wolności). Dwa dni później, 18 stycznia wdał się w kłótnię z prezesem ZP, który ostrzegał, że go wyrzuci z partii, jak się nie uspokoi ze swoich zachowaniem. Następnego dnia, zachęcany przez Lukra (jak później się okazało - Figa) do wstąpienia do jego przyszłej partii konkurencyjnej, ACHR, rozmyślił się nad swoim członkostwem. Nazajutrz wykupił lokal na ul. Zwycięskiej pod numerem 7, gdzie przygotował pierwszą wersję programu ówczesnego WpW. Oznaczało to koniec członkostwa MondriegoFacia w ZP.

Od momentu założenia PŚW, 20 stycznia 2015, jest jej prezesem. Mocno reklamował swoją partię, nadal trzymał lekko konfliktowy nastrój z rządem. W wyborach prezydenckich po wielu rozmyśleniach poparł Marcina184, gdyż uznał, że będzie to wybór lepszy strategicznie.

Przypisy Edytuj

  1. Jest to w rzeczywistości uczeń, lecz w realiach RZ doktor fizyki.
  2. http://warszawa.getto.pl/index.php?mod=view_record&rid=7135316410425742037&tid=osoby

Więcej z Fandomu

Losowa wiki