FANDOM

Afera Lipowskiego Edytuj

Afera Lipowskiego, zwana też Aferą Manipulacyjną, odbyła się po południu w dzień wyborczy, w dniu wyborów parlamentarnych na maj 2015. Związana była z aktem prawnie uznanym za oszustwo, dotyczył on wycięcia pewnych fragmentów wpisów Prezydencia z prywatnej rozmowy.

Podłoże afery Edytuj

W sobotę 30 maja 2015 roku odbyły się wybory parlamentarne. W przeciwieństwie do uczestnika afery, MondriFacia, Kamilowi nie szło najlepiej. W końcu prezes ZP postanowił informować o wyborach więcej ludzi, używając wcześniejszej metody sztabu partii ŚW. MondriFacio zauważył w nim konkurenta. Poinformował go na PW, że pisanie zdań, takich jak m.in. "Ładny profil." jest równe z agitacją i posłużył się do tego fragmentem tekstu Prezydencia.

Oszustwo Edytuj

Szybko wyszło na jaw, że MondriFacio wyciął parę zdań z wpisu Prezydencia, co było niezgodne z prawem. Podczas awantury w Sejmie był oskarżany o manipulacje i oszustwa. Prezes PŚW argumentował swój czyn tym, że wyciął te fragmenty tekstu dlatego, ponieważ nie były w obrębie tematu dyskusji. Przez to działanie MondriFacio stracił zaufanie wśród innych polityków.

Po aferze Edytuj

Sprawa zostawiła głęboki ślad na charakterze MondriegoFacia. Przez aferę z jego udziałem nie dostał się do rządu, ale, cytując:

"Mam nadzieję na poprawę sytuacji.".

Sytuacja już się uspokoiła, choć ostatnio Sejm przeżył atak jednego z multikont Figa, SweetCandyGirl<3.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki